Ionela Mădălina

242203_209583272415976_100000929150880_562401_6859946_o

schiţă de dimineață. tata

desigur viaţa e o cafea tare
negrul ei mă ajută o barieră între mine şi tipul care îngrijeşte
autostrada din milano

scrisul ăsta mă rupe/ tată
e o supă proastă de restaurant o uşă trântită în nas
cicatricea e înăuntru cu viermele ei
scândura patului are rol
de femeie mută
de insomnie/ de vaselină grafitată

tehnic vorbind e mai ușor să întind pieptul despicat de când
s-au relaxat mușchii
par cutii goale de pantofi

te iubesc tată. o tată
inventez pentru tine o frizerie o rețetă culinară
de post
îți tricotez costumul de mire
pleci de lângă mine onest şi definitiv îţi
cresc plete și o limbă bolnăvicioasă aseară țineai
furculița între dinți mai bine

mi-ar fi plăcut să ne întindem amândoi
pe asfalt să ne înghită haosul ăsta
de provincie
ca pe niste puișori uzi de ploaie. dincolo

să fim doar două trupuri înfipte într-o pâine

Partea a doua a schiței de dimineață. tata

cinșpe feluri de a asculta sunetul de tren încins
de a îți rupe sandaua buclucașă
de a privi păsări sinucigașe într-o gară
părăsită

e greu când
somnul e prea adânc
iar eu pierd trenuri

tată o tată
te întorci
copil prost
copil naiv
trenul trece doar când simți că matrioștele nu au puterea de a se diviza

și totuși
e mama e principessa
poarta sandale fine
unghii tăiate
douazeci de kile de carne pentru piftele
tejgheaua mare e pentru fete mai puțin cuminți

șerpii ți-au încolăcit cozile
de păun
mâna dreaptă ia pulsul mâinii stângi

schiţă de prânz. mama

e absentă viaţa e
inoperabilă mai abandonată ca niciodată
ochii roșii o dau de gol

vreau să agăț spaima pe republicii 33
în milano
femeile adormite te-ar visa o principessa
o minune ceva. mamă o mamă

nici aici nici dincolo
nu e civilizație
oamenii își masează stomacul când
foametea se cizelează într-un vin tare de birou

ai pe faţă răutatea din 2008 mi-ai pus în
mână fructul roșu inventat
de tata puștiul căzut pe pietre de care te-ai îndrăgostit
sângele lui e mai ieftin decât armele inutile
în vis îi săruţi ochii până
ameţeşti

te păstrez în mine/ mături cea mai lașă
iarbă planurile tatei nevoia mea fundamentală
de aer

nu e nimic greșit promit să duc gunoiul
la buncăr nu-l mai folosește nimeni

schiţă de seară. iubitul meu

nu ştiu dacă viaţa strâmbă toate vocile
într-o zi glasul tău îmi
porționează nervii un pat tare e o realitate metodică
sunt şi mlaștini iubitul meu
sunt oameni nefericiţi. nici măcar

tâmpla ta nu-mi amintește de ziua întâi

te urăsc în serie iubitul meu o iubitul meu
mâna cu care scrii/ de ce nu scrii cu mâna atingi
clavicule dulci înmulțești
lucruri banale zile la rând
plătești din bugetul de macaronar machiaje și rochii lungi

nu există oameni buni
doar tipi destoinici într-un pub din milano
într-o liniște curată. ar trebui

să ne înghițim laudele și limba cumva
ar trebui să o îmbrăcăm în aur
pentru ca lumea să-și amintească
de cea mai reușită realitate îngropată de vie

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Ionela Mădălina

  1. Tudor Cicu zice:

    Duceam o viaţă fericită, fără să ştiu că pe lume există suferinţă, zic alţii. Citind. însă, aceste versuri: „Scrisul ăsta mă rupe/tată” … ca şi cum fiecare din noi am avea, „CINŞPE FELURI A ASCULTA”… iată o mică glăsuire, a unei domnişoare, spunându-ne, ori reamintind, cum „să ne înghiţim laudele şi limba cumva”. Acestea sunt într-adevăr gândurile tuturor. Suntem plămădiţi din aceeaşi materie, precum visele ancorate în astfel de poezii. Discutam, azi, cu Marin despre poezia domnişoarei din nordul Moldovei: Nu descoperim în poezia sa ceva nou, doar că ne amintim, la fiecare vers, de ceva uitat. Limbajul poetic al tinerei autoare, este o creaţie estetică.

Lasă un răspuns

