ÎNTRE UN REGAT ŞI O COMUNĂ

Încă nu-mi vine să cred că am văzut o părticică din Anglia. Încă nu-mi vine să cred că am văzut şi altceva decât ce mi s-a băgat pe gât toată viaţa, mai ales la şcoală: o Românie măreaţă dar plină de mătreaţă politică. Eminescu a murit cu dorinţe categorice, a spus în clar ce doreşte el României, în vremea în care România era dulce şi neregulată de cyborgii ultimelor decenii. Mă…”întorc” în Anglia. Acolo, de bine, de rău, totul e respectat la sânge. Natura, omul, credinţa fac parte dintr-un fel de obligaţie simplă. Nu mă refer la politicienii lor. Nu am cunoscut niciunul. Şi nici nu sunt curios. Din lecturi simple ştiu că sunt nişte fiinţe cinice. Dar au mare grijă de concetăţenii lor. În ultimul sfert de secol, Estul, Răsăritul lui peşte, a invadat Occidentul. La început au fost plimbaţi prin vest, cu surle şi trâmbiţe, ţiganii şi securiştii. Apoi ţiganii au devenit rromi iar securiştii oameni de afaceri. Asta s-a vrut. Apoi, foarte profund, am împuţit tot Occidentul, toată planeta. Acum România e privită nu ca o Cenuşăreasă de basm, ci ca un focar de sifilis iraţional. Cineva ne-a distrus ţara. Nu ruşii şi nici occidentalii. Sunt român. Sunt cu ochii beliţi tot timpul la huidumele din fruntea comunei. România e doar o comună. Nu voi pleca de aici nici mort, nici chiar dacă, mâine, aş primi cetăţenie britanică. Nu pot să fiu englez. Nu m-a născut o englezoaică. Dar nici nu-mi e indiferentă această ţară fabuloasă. O ţară pe care o iubesc din instinct cultural şi despre care cârtesc accentuat anticolonial. Asta e, am şi eu o Anglie a mea. Care, din nenorocire, are buletin de România…

 Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

