SIGURANŢA PREZENTULUI

Ajuns în Newton Abbot am încercat să mă odihnesc. De obicei, nu pot dormi bine decât în patul meu. Oboseala şi stresul inevitabil şi-au spus cuvântul. Am adormit imediat. Corpul şi mintea, probabil, intuiau că vor urma zile de maraton…turistic.

A doua zi, la prima oră, am început cu adevărat să păşesc pe pământul Angliei. În clar. Îmi e imposibil să descriu ce simţeam sub tălpi. O senzaţie neserioasă. Simţeam că am cucerit Anglia. Ca orice agresor din principiu. De fapt, Anglia, pentru mine, din câte ştiam, din istorie, era inexpugnabilă. Totuşi, ţăranul e ţăran. Mă simţeam tare sigur pe mine pe străzile din Newton Abbot. Parcă eram pe uliţele satului meu, unde, în anii de şcoală generală, eram şef peste toate fundăturile. Noroc că n-am dat peste nici un pici englez care să-mi scoată „românismul” pe nări. De fapt, am fost tare cuminte. Năuc de cuminte. Am intrat repede în ritmul oraşului. Într-o stare de normalitate incredibilă. De-aş fi putut, aşa gândeam, instinctual, aş fi mutat în ţara mea tot ceea ce vedeam în jur, cu englezoaice cu tot.  Instinct de invadator. Cât am locuit acolo, nu am văzut nicio urmă de rrom. Atunci am înţeles ce dezastru mental au făcut rromii şi fraţii lor, supersecuriştii, alimentând cu metodă mass-media internaţională. În câteva ore, în prima zi petrecută în Newton Abbot,  am simţit siguranţa prezentului, a locului în care mă aflam. E un sentiment greu de explicat. O primă zi în care m-am holbat la clădiri şi vitrine…

 Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

