APLAUZE LA SOL

Am ajuns deasupra Angliei în mijlocul zilei. Am prins o zi senină. De sus, din avion, încă nu puteam zări clădirile. În schimb, parcă aş fi privit un puzzle foarte interesant. O geometrie riguroasă a terenului. Mai târziu am înţeles că acele linii foarte vizibile erau de fapt miile de kilometri de gard viu. Pământul era oarecum mozaicat. Nu peste tot era zăpadă. Mă gândeam că acele delimitări văzute de la distanţă ar fi putut însemna limitele proprietăţilor individuale. Nu m-am înşelat prea mult. La coborâre, alte emoţii. Avionul avea o traiectorie derutantă. Părea o albină care caută florile cele mai atractive. Manevre de piloţi profesionişti. Aveam senzaţia că aeronava coboară în spirală. Nimeni nu se grăbea să-şi strângă bagajele. Nu era cazul. Sunt nişte reguli. Eu eram singurul care nici măcar nu-i mai păsa de bagaje. Eram fericit că, în fine, atingem pământul, că, în curând, voi păşi pe luna noastră îndepărtată, Anglia. Nu am cuvinte. De fapt, nu aveam cu mine nici măcar laptopul. Doar un aparat de fotografiat şi o geantă în cală. După ce avionul a aterizat ca la carte, pasagerii au izbucnit într-un frenetic ropot de aplauze pentru piloţi. Aceasta e regula. Până să cobor, am ţinut să le văd feţele, uniformele. Se spune că în nomenclatorul universal al profesiilor, exceptând marţienii, cele mai grele meserii practicate de oameni sunt, într-o ordine pe care n-o mai reţin: aviator, scafandru, miner, ziarist. Chiar şi pentru un pasager de avion, zborul e fascinant. Mai târziu, întors în ţară, am cunoscut un comandor, fost pilot profesionist pe avioane supersonice. Ne-am împrietenit. E vorba de poetul şi interpretul de muzică populară, Victor Rotaru. De câte ori îl întâlnesc, bat din palme la sol. Lumea e plină de oameni buni, capabili. Nu mereu soarta ni-i scoate în cale. La dus şi la întors din Anglia, viaţa mea a depins de cei doi piloţi. Să-i ţină Dumnezeu sănătoşi. Iată de ce nu pot să bat la sol din palme pentru politicieni. Viaţa are alte priorităţi, alte valori, alte nuanţe. Încă mai am poze din Anglia. Le postez…

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

