ÎNTRE STEWARDESE ŞI ŢĂRĂNCI BRITANICE

Am plecat din aeroportul Băneasca cu o întârziere de o oră şi patruzeci de minute. Ningea ca-ntr-o Siberie nervoasă. La aeroport m-a dus ginerele meu, Virgil, absolvent de Teologie la zi. Am fost binecuvântat. În câteva secunde, avionul a luat-o spre ceruri. Am crezut că nu se mai opreşte, că voi vedea repede extratereşti. Apoi stewardesa ne-a anunţat că deja suntem deasupra Ungariei, undeva la câteva mii de metr înălţime. În fine, în ciuda vremii, deasupra norilor imaginea era fabuloasă. Multă lumină şi o plutire statică, în ciuda vitezei aeronavei. Am crezut că trecem printr-o porţiune de Rai. În avion, călătorii păreau foarte relaxaţi. Cred că bravau. Eu eram singurul pasager fixat în scaun, cu centura strânsă peste buric şi cu mâinile împreunate undeva între picioare. Nu mai zic de morcovul de sub scaun. Am refuzat orice suc, orice aliment. La un moment dat, o stewardesă mai grijulie, m-a întrebat foarte serios dacă chiar nu am nevoie de nimic. I-am spus doar atât: „Stai pe aproape, pe lângă mine, că, de-o să cadă avionul, măcar să mor şi eu cu ceva frumos în braţe”. Eu vorbeam serios iar ea râdea de se zguduia maşinăria. Am ajuns la aeroportul Luton. Apoi la Heathrow. Of, Doamne, încă cinci ore cu autobuzul până la Newton Abbot. În autobuz, ceva adaptat la secolul XXI, o tanti, englezoaică sadea, ţărancă simplă, ca şi ale noastre, ceva cu basma pe cap şi alte cele în jurul său, văzând că am fost în spatele autobuzului, la wc., m-a întrebat ceva în engleză. Fiind singur, fără ghid, i-am răspuns foarte serios : „No şpic ingliş”. Biata femeie de cochirleancă românească s-a uitat la mine oarecum mirată. Mai că nu şi-a făcut cruce. Până să ajung la capăt de linie, a venit ghidul meu. I-am povestit întâmplarea cu mamaia respectivă. Trebuia să-i zic că „ai dont spich english”, adică nu vorbesc engleza. Eu tocmai îi spusesem că nu vreau să vorbesc în engleză. Ehe, mai e mult până departe. Caut nişte poze pe acilea, de amorul artei…

  Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

