“LA MULŢI ANI!” PENTRU VALERIU

Dincolo de toate necazurile inerente unei vieţi care nu a depins numai de mine, am fost, din când în când, copleşit cu daruri divine. Am trei copii fabuloşi. Nu-mi e ruşine cu ei din motive simple, niciunul nu e mai prost decât mine. Evoluţia contează. De cei deja ajunşi să-şi facă singuri rost de hrană, nu mai vorbesc. Va veni şi acea vreme. Acum mă refer doar la “ăl mic”, la Valeriu, “Valorică”…cum, după modelul Ion Stanciu şi modelul flautistului Valerică Stan, am încremenit în proiect. Copiii mei sunt oarecum departe, sunt maturi. “Valorică” e ultima mea durere, un copil cu totul ieşit din comun, ceva ce nici ştiinţa nu ar mai putea clona. Pe 9 noiembrie împlineşte 9 ani. Cei mari, mă apelau altfel, în fond, la fel de frumos. Fata, Florina, şi acum îmi zice “Tati”. Ăl mare, lordul Emil, mai bărbătos, îmi zice “Tată”. Pentru Valeriu sunt “Tăticu”. Îi iubesc pe toţi trei la fel de mult. Aş putea să fac lacrimi din cuvinte. Nu e cazul. Ei nu sunt un fel de viitor al meu. Sunt un fel de drum al îngerilor. Nu am greşit cu nimic când au venit în viaţa reală. Aici unde totul e dureros. “Valorică” are o creştere spirituală ieşită din serie. Nu e treabă de grădiniţă. Vorbesc cu el într-o limbă ancestrală. Dacă într-o viaţă întreagă nu ai simţit că cineva te iubeşte profund, eşti undeva pe lângă lipsă de suflet. Valeriu, te pupă “tăticu”. Am scris aceste rânduri pentru că fiul meu mi-a zis, acum vreo lună: “Scrii pe blogul tău despre toată lumea. Vreau să fiu şi eu acolo…” E o dorinţă excepţională, o nevoie de legitimitate sufletească de manual. Mai mereu mă ţin de cuvânt !

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la “LA MULŢI ANI!” PENTRU VALERIU

  1. Tudor Cicu zice:

    Măi Valorică! Uite că ai intrat şi printre rândurile cărţilor scrise, nu numai ca poză pe o copertă, unde nu poţi mişca ca-n front, doar dacă îţi dă comanda căpitanul. Printre rânduri te mai strecori, în sus, în jos, ca tatăl tău prin gardul de gărdurariţă a lui nea Iordache ăla care, dacă nu-i ieşea pasenţa, făcea ca pisica. „Nenea” Tudor îţi urează LA MULŢI ANI şi năzdrăvănii cât încape!

  2. Ana Maria Gibu zice:

    Alt moment din viata d-voastra, d-le Marin , ma lasa fara cuvinte! Incerc sa ma adun din risipirea emotiilor si sa va doresc sanatate sa puteti creste si pe Valerica sa ajunga ” să-şi facă singur rost de hrană” ca si fratii lui mai mari.
    Va rog sa-i transmiteti din partea mea lui Valerica sa fie sanatos, sa aiba parte de bucurii si fericire>
    „La multi ani!”
    Pe d-voastra va mai rog ceva: cand ajung la Buzau sa mi-l prezentati pe Valerica!

  3. Nea Radus zice:

    Cat de mare te-ai facut.Cum au mai zburat anii, parca mai ieri ma chemai sa-ti repar masinuta.Eu o desfaceam, dar chior cum sant, scapam bilele si arculetele de la schimbatorul de mers inainte, inapoi, iar tu mi le gaseai si dupa multa chinuiala o reparam.Parca te vad cum te suiai in ea si faceai proba ,ba inainte ,ba inapoi. Cand erai sigur ca merge, te duceai la bunica si-ii spuneai: gata iar a reparat-o nea Radus. acum ca te-ai facut mare, ce crezi ca pot eu sa-ti urez mai Valorica, multa sanatate, sa-nveti foarte bine, si sa-i calci pe urme lui tati. La Multi Ani

  4. La multi ani, puiule! Si Ady al meu implineste 24 de ani pe 11 noiembrie. sa fiti sanatosi, sa invatatti bine si sa ne urmati asa cum numai niste fii de nadejde stiu sa-si urmeze parintii! Si fii O VALOARE, Valorica!

    Semănătorul-culegător

    Eu mă întreb, de multe ori,
    dacă-am fost bun semănător,

    dacă sămânţa ce-am ales
    va face rod bun de cules.

    Privesc la fii mei pe rând.
    Nici nu le trece azi prin gând

    din câtă muncă s-au ivit
    şi câte nopţi i-am ocrotit!

    Sunt mai înalţi şi sunt vânjoşi:
    toţi trei sunt nişte Feţi-Frumoşi

    şi-n fiecare văd ceva,
    smuls parcă, din fiinţa mea.

    Parcă s-ar fi născut tripleţi!
    M-am prelungit în aste vieţi

    cu suflet de semănător
    şi cu speranţe pe ogor.

    Mă văd trăind peste un veac
    în care am lucrat cu-n ac

    o broderie minunată,
    de vieţi şi nu-s însingurată!

    Voi fi prin ei, culegător
    şi fericită-n viitor

    şi fiecare va purta
    mesajul din sămânţa grea!

    Iar vreo nepoată, răsfoind
    album de poze sau citind,

    va aminti de ziua-n care
    am semănat spre neuitare:

    cuvinte-miere din iubire,
    copii să intru-n nemurire,

    flori vesele spre încântare
    şi viaţa ei spre continuare.

  5. Mihaela Roxana Boboc zice:

    La mulți ani copilului frumos și talentat, Valeriu! Să crești mare și să cunoști lumea dar să păstrezi mereu sufletul de copil care vede în toate o poveste!

Lasă un răspuns

