GAROFIŢA LUI NENEA IENĂCHIŢĂ, CALUL ŞI MĂTĂRÂNGA

Am mai zis-o şi o să mai zic de câte ori o să pot: ţara e plină de deficienţi politic şi de turnători în viaţă mai vechi decât securiştii.  O ţară distrusă de aceste echipe partenere. Încă nu public mizerii. În ultimii ani am fost hulit, batjocorit, umilit, defăimat cu ştiinţă, la meserie. Am ripostat mai mereu. Şi o să ripostez până la capăt. M-am lepădat de „prieteni”, de curve cu legitimaţii, de tot soiul de soiuri nesoite cu felul meu. Am investit suflet. Aceste creaturi mi l-au mâncat cu o pedanterie de omizi. Ca pe frunze. Mi se reproşează legitima apărare, supravieţuirea oarecum morală, reacţiile mele native. Până şi cei pe care îi ştiam lângă suflet, se leapădă de curajul de a merge cu mine până la capătul unor proiecte. Cineva îmi spunea că, dacă voi continua aşa, voi rămâne singur. E-n regulă. Deja sunt singur ca un cimitir marin. Eu nu sunt partid sau gaşcă. Uneori, singur fiind, mă percep voios în chiloţi. Încă mai e cineva cu mine. Nu vreau şi nu pot să mai schimb nimic din viaţa mea. Şi nici de sfătuitori nu am nevoie. Am supărat tot ce putea fi supărat. Am avut represaliile, replicile cuvenite la mai tot ce am mişcat în front. În Ro, cel mai uşor lucru e să faci puşcărie. Ceva mult mai uşor decât a absolvi facultatea lui nenea Spiru din valea lui Haret.  Acum, din câte pricep, se intră pe pilot automat la bulău.  La intimidare din aia în colţul celulei. Nu se poate mizerie mai normală. Toată lumea mea bună îmi recomandă să mă opresc, să nu mai scriu decât despre chestia aia de la început, zambila lui Văcărescu, sau garofiţa, chestiile acelea de care calul lui Gheorghiţă îşi priponea mătărânga. Încă o dată, mâine sunt convocat la o discuţie. Am mai văzut zebre politice. Acum vreo 10 ani, din fruntea Direcţiei de Cultură Buzău a fost aruncat din funcţie un mare intelectual, Călin Gheţu. Băieţii beau bere prin cârciumi şi se strângeau în chiromanţie că au scăpat de Gheţu. M-am dat departe de ei. Am reacţionat. În presa locală şi direct la un anume cântăreţ de strană liberală, „ministrul Adrian”. Îmi e silă să spun că îl cheamă şi Iorgulescu. Am fost invitat la ministerul culturii lor, redirecţionat. Nu am mai ajuns la ministru. Călin Gheţu era deja „judecat”. Dat afară de la Cultura judeţului Buzău din motive neclare şi acum, ceva precum şi care şi de ce ar fi fost neam de rudă cu fostul prefect Ion Vasile. Ajunge. Avem marfă. Pe Gheţu îl pup pe suflet. În viaţa mea strâmbă şi strâmbată el a avut un rol de înger discret. Despre ceilalţi, să scrie Dumnezeu o istorie. Dacă eram o ţară firească, dincolo de cele bune ale celor buni, aveam tipărită, până acum, şi o istorie a jigodiilor. Cele mai răzbunătoare creaturi din viaţa fiecăruia sunt cele vinovate de ceva faţă de fiecare, în parte, ca la tabelul lui Mendeleev. Am, undeva, departe, un suflet cu harul Domnului în viaţa de zi cu zi. Mai am, undeva în inima ţării, un fel de mentor cultural. Amândoi îmi dau doar sfaturi. Îmi tot spun să las în pace chestiile astea SF din fruntea Statului. Nu se poate. Nu !  Pauza de publicitate constă în câteva poze din Anglia…

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la GAROFIŢA LUI NENEA IENĂCHIŢĂ, CALUL ŞI MĂTĂRÂNGA

  1. ipmp zice:

    Imi pare rau ca iti spun, dar tu esti vinovatul. Ai vrut sa construiesti, sa zidesti, sa ridici, sa promovezi, sa lansezi, sa lauzi, sa promovezi etc. fara sa te ploconesti, sa saruti maini, sa te lasi laudat, sa duci mapa, sa stai la masa rechinilor, sa taci, sa te faci ca ploua, ca nu vezi, ca nu auzi etc. Asa esti tu, crescut in al 3-lea pavilion de la porta, pe partea stanga a aleii principale de la mp. Nu ti-a stat nicodata bine haina de „intelectual”. Eu nu iti imput acest lucru, altii da. Ei nu te inteleg. Te cred rau, rupt de viata cotidiana, de obiceiul locului. Un inadaptat. De asta te-ai simtit bine in Anglia. Acolo te-au luat asa cum esti si daca ai fi ramas acolo un patron ar fi scos untul din calitatile tale. Aici, ei!, aici eficienta (aia economica) are alte forme de nastere, de manifestare ce au schimbat in noi totul. De la a organiza invatamantul, la poezie sau prasitul porumbului. Nu esti pe „matrita”(mai stii atelierul ala mic de alaturi de mecanica) unora si altora. Imi pare rau ca iti faci „sange rau” si babe pricepute nu mai sunt ca sa-ti taie ventuze si sa ti-l scoata. Stiu ca nu o sa te schimbe cele spuse de mine (daca vrei sa stii nici nu vreau, ca le mai dai la gioale), dar macar raman cu parerea ca am incercat sa-ti mangai sufletul.
    P.S. Pe cei ce o sa citeasca acest text ii rog ca enumerarile de la inceputul textului sa le interpreteze corect ca expresii ale nor fapte si nu ca elogii deplasate(vin din partea unui prieten nu a unui admirator lesinat).

Lasă un răspuns

