Ioana Voicila Dobre – poeme

DOBRE IOANA – Pseudonim literar -IOANA VOICILA DOBRE

VOLUM COLECTIV DE DEBUT – UNIVERSUL PRIETENIEI- PRIMAVARA -volum prezentat de ALEXANDRU HUSAR- Editura A’SS, Iaşi, martie 2008

Antologia de poezie -55 de poeţi contemporani -Editura Arhip-Sibiu 2010 .
Antologia de poezie -Călători prin timp -Editura Ecko Print, Drobeta Turnu- Severin 2010.
Antologie de poezie de dragoste -Visul unei femei cu Alina -Editura Anamarol –Bucureşti

ÎN LUMEA IUBIRII -plachetă de versuri semnată IOANA VOICILĂ DOBRE Editura Ecko Print -Drobeta Turnu-Severin 2010.

Esenţe de primăvară -antologie de poezie -Editura Panfilius Iasi, 2010
Speranţele vieţii -antologie de poezie -Editura Lidana -Suceava, 2010
Antologia vinovatelor plăceri -Asociaţia Maria Domina-Bucureşti, 2010

Volumul de versuri -ÎNTRE VERDE ŞI ALBASTRU-IOANA VOICILA DOBRE – Editura Anamarol, Bucureşti 2010

ÎNTRE VERDE ŞI ALBASTRU -VITRINA CARTILOR -EMILIAN MARCU-
Convorbiri Literare, Iasi, ianuarie 2011

Antologiile Revistei SINGUR -Poezii -Editura Grinta -Cluj Napoca, 2010.
Antologia de proză scurtă DECLIN -Editura Arhip –Sibiu, 2010.
Antologia de poezie ÎNSEMNE – Editura Docucenter -Bacău, 2010.
Antologia VIS SI PASIUNE -Editura Panfilius -Iaşi, 2011
Antologia EXPRESIA IDEII -Editura Karta.ro -Oneşti, 2011
ALMANAHUL LITERAR -Renaşterea Buzoiană -Buzău, 2011.
Antologia virtuală NOUL ORFEU -Asociaţia Română pentru Patrimoniu

PREMIUL SPECIAL al Editurii RAFET in cadrul Concursului International de creaţie literară TITEL CONSTANTINESCU, editia a IV-a, 2011.
Antologia INTRE RÂMNICE, Ramnicu Sarat, august 2011.

SECVENTE IN ALB SI NEGRU-VERSURI, Editura Politehnica PRESS, Bucuresti 2012.
POEME DESUETE GRAVATE IN SUFLET- VERSURI, Editura Singur, Targoviste 2012.
Antologia MERIDIANE LIRICE- Editura Armonii culturale, Adjud 2012.

Antologia SIMBIOZE LIRICE- VOL II-Editura Anamarol, Bucuresti 2013.
Antologia CONFLUENTE POETICE, Editura PIM, Iasi 2013.
Antologia bilingva INFINITUL IUBIRII, Editura Maiastra, Tg. Jiu, 2013
Antologia MERIDIANE LIRICE- ARIPI DE VIS, Editura Armonii Culturale, Adjud, 2013
Antologia DRAGOSTE-N CUVINTE- Editura Inspirescu, Satu Mare, 2013
Antologia DE DRAG, DE JALE SI DE DOR- Editura Natiunea, Bucuresti, 2013
Antologia CIOPLITORI IN SLOVE- editura Inspirescu, Satu Mare, 2013

APARITII IN:
Revista REPERE LITERARE- PLOIESTI, martie 2013-SECVENTE IN ALB SI NEGRU- Breviare de VICTOR STEROM

Poem de credinţă

Fiecare pas ce-l fac,
Mi-e călăuzit de Tine.
Cu viaţa mă împac
Şi simt Doamne, ce e bine!

Orice gând pe care-l am,
Îl trimit întâi la Tine.
Ca o pasăre pe ram,
Ciripind voios, revine.

Fiecare vorbă-a mea
Tot cuprinde şi răsfaţă,
Fiindcă ştiu, că are-n ea
De la Tine, multă viaţă!

Fiecare întâmplare
Ce mi-ai dat-o, a trăi,
Are-o pildă de-nchinare
Şi-i izvor de bucurii.

Şi-apoi oamenii îi simt,
Că-s trimişi în calea mea
De la Tine. Ca pe daruri
Să-i primesc, cu inima.

Apa, focul şi pământul,
Cerul, soarele şi luna
Ai trimis, să-mi fie sprijin,
Vieţii întotdeuna!

 

 

Rugăminte

Lasă-mă,
să-ţi mai fiu, Doamne,
o floare înflorită-n câmp,
să mă mai legăn,
de-ncântare
sorbind din ochi,
al tău pământ!

Mai lasă-mă,
să gust splendoarea,
ce o reverşi
în zori de zi
şi lasă-mă,
să fiu eu, floarea
plină de vers şi armonii!

Mai lasă-mă,
să-ţi cânt în soare,
minunea vieţii de a fi
şi darul tău
plin de culoare
şi cântece
de ciocârlii!

 

 

Copacul

Copacul, fără un cuvânt,
Cu ramurile duse-n vânt,
Veghea în zori ferestra mea
Dar nicio frunză nu avea!
Şi în tristeţea lui solemnă
Vedeam statura-aceea demnă
A celui ce, de vânt bătut,
S-a dăruit fără-un cuvânt!
Şi drept, aşa cum eu îl ştiu,
În faţa timpului pustiu
Ce-n toamnă totul i-a luat,
Îl simt puternic, brav bărbat!
Nu plânge doar se leagănă
Şi dorul şi-l tăragănă,
Chemând la el, podoaba-i rară
Să-l împresoare-n primăvară.
Şi-n ochiul de fereastră-albastră,
Oglinda de la casa noastră,
Deşi e gol, neputincios
Se vede-un verde, Făt-Frumos!

 

 

Plutesc, plutesc, inerţie

Plutesc, plutesc în derivă,
Nu mai ştiu ce mă ţine pe val!
Nu sunt regină nici divă
Şi nu-mi văd niciun ideal!

Cândva mă-mbăta răsăritul
Şi un cântec de ciocârlie
Şi-acum m-atrage-asfinţitul
Cu mantia lui sângerie.

Plutesc, plutesc fără voie,
Vâslisem cândva curajos.
Eram o ,,arcă-a lui Noe’’
Cu gândul şi trupul vânjos.

Mai port porumbelul pe umăr,
Nu vede nici el un liman.
Ani buni pe degete-i număr
Şi mă topesc an de an.

Plutesc, plutesc, inerţie
Şi-atâtea trădări mă-ngrozesc!
Lumina nu-mi e bucurie
Şi ochii, de ea, mi-i feresc.

Şi-aşa mult aş vrea să îi spun,
Luminii că o iubesc!
Culorile se ceartă-n drum
Şi simt cum înnebunesc!

Plutesc, plutesc spre niciunde
Şi fruntea-mi ridic către cer,
Slobozesc o rugăciune,
Liman şi-o iubire îi cer.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ioana Voicila Dobre – poeme

  1. Multumesc frumos prieten drag! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate!

Lasă un răspuns

