PENTRU CEI CARE NU AU TIMP PENTRU CEILALŢI

55 marin

Mi-am risipit toată viaţa printre cuvinte. Ale mele sau ale altora. Am dăruit cuvinte. Am avut de unde. Am primit cuvinte. A avut „balta peşte”. La umbra cuvintelor mele s-au odihnit elefanţi, hipopotami, greieri, furnici etc. Am trăit într-o sahară literară românească în care nu se putea supravieţui decât dacă eşti idiot de elită, precum câinele de stână elitistă Pleşu. Am renunţat la funcţii, onoruri, medalii etc. cacaia, doar ca să fiu doar atât cât sunt, un ins modest, întâmplător încurcat printre virgule. Nu Dumnezeu a inventat virgula. Şi nici nu m-a invitat la  „Cina de Taină”. Nu am nimic să-mi reproşez decât faptul că mi-am pierdut o parte din timp „cu ceilalţi”. Nenorocirea e că nu prea există „ceilalţi”. E doar o iluzie. Nici oglinzile de azi, postveneţiene, nu ne mai pot strâmba mai mult decât suntem. Mă uit, de exemplu, cu tristeţe şi neputinţă, la Andrei Pleşu. Nu pot înţelege, în ruptul găurilor din caşcavalul diencefalului, de ce am convingerea că e  vorba doar despre un mâncâtor de retorică. Care, după ce-şi umple barba de frumuseţi culinaro-semantice, aşa, de-al dracului, nu trage apa. Ştie el de ce. „Scrisul” său trebuie mirosit academic, astronomic. Îmi pare rău că nu-mi pare bine, vorba lui Gheorghe Ene.  Pleşu e maimuţa noastră din debara. Într-un fel, seamănă cu tot ce a combătut o viaţă întreagă, inclusiv cu gibonul Eugen Barbu. Îi adună Dumnezeu pe toţi, la bun loc, unde singura murdărie sunt ei înşişi. Niciodată, undeva, acolo, aceşti aflaţi în gândire de rapt, nu vor putea sta lângă un Blaga sau Eminescu. E nevoie de un viitor fără noi. De alte „găuri în caşcaval”.

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

