DOUĂ ZILE LA ADJUD

În zilele de 14 şi 15 septembrie am participat la Festivalul Naţional de Poezie „Emil Botta”, ediţia a II-a, la Casa de Cultură „Tudor Vornicu” din Adjud. Fireşte, le mulţumesc poeţilor Liviu Ioan Stoiciu şi Paul Spirescu pentru această invitaţie onorantă. Mulţumiri oneste se cuvin şi domnului profesor Catană Ion, sufletul festivalului, director al instituţiei organizatoare. Aş zice că Adjudul are cu ce se mândri. Emil Botta a fost un mare poet. Liviu Ioan Stoiciu nu mai are nevoie de nicio prezentare. După părerea mea, am spus-o şi acolo, el e unul dintre cei mai mari poeţi din ultimele 4-5 decenii. În ceea ce-l priveşte pe Paul Spirescu, nu o spun cu nicio ironie, cred că va avea o postumitate uluitoare. Să sperăm că aceasta va fi cât mai departe de prezent. De la Gheorghe Tomozei încoace poezia noastră nu a mai avut un asemenea Prinţ. La fel de interesant e şi tizul meu, poetul Marin Moscu.

Am luat şi eu cuvântul, ca tot românul. Unora, am observat, nu le-au convenit spusele mele. Nu mai pot vorbi decât în răspăr. Prezenţa unor subsnobi m-a iritat la culme. Au fost pe acolo destule personaje dubioase. În schimb, dincolo de toate astea, m-am putut bucura de prezenţa scriitorului Virgil Panait. Am discutat cu el câte nu am putut discuta în cei vreo 20 de ani de când ne cunoaştem. Au fost acolo şi alţi scriitori adevăraţi. Mă opresc aici, nu vreau să fac un reportaj detaliat pentru că aş fi nevoit să fluier încă o dată în biserică. Mai mult, există nume care nu merită nici măcar a fi înjurate, nume care există pentru că nu există. Un fel de urdori cu pretenţie de literaţi. Nu ştiu dacă voi mai fi chemat la următoarea ediţie, nici dacă voi mai ieşi din iarna viitoare, dar am convingerea că, la asemenea manifestări de amploare, ar cam trebui făcut un fel de ecarisaj. Asta am încercat să fac eu la Buzău şi am devenit tare impopular. La dus şi la întors am fost în aceeaşi maşină cu bunii mei prieteni Tudor Cicu şi Nicolae Pogonaru. Doi scriitori în preajma cărora te simţi un om normal, un om căruia literatura i-a adus şi multe lucruri bune.

 Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la DOUĂ ZILE LA ADJUD

  1. gbacaug zice:

    Cand esti invitat in casa omului, ca un bun crestin si musafir, trebuie sa-i lauzi gospodaria, chiar daca nu te pune la masa. 🙂

Lasă un răspuns

