Luminița Zaharia – Poeme

LUMINIÅ¢A ZAHARIA

foaie verde pălărie

am cîștigat un gps dar n-am mașină
(uite că economisesc benzină!)
merg fudul cu gps-ul la pălărie
cum ar purta poetul poezie
haute-couture sau baba minijupă
premiul se dă, întotdeauna, după
cînd mă rătăcesc îmi scot pălăria
trag cu ochiul la ea
– bună ziua pălăria mea!
zic ca să nu par nebună
holbîndu-mă așa aiurea

am cîștigat un căprior dar nu mă vrea pădurea
că n-o mai văd din cauza copacilor
că amanetez luna vîrcolacilor
nici nu mă crede că sunt de sorginte umană
castanul îmi trage fix între ochi o castană
salcia nu-mi mai plînge aspirina pe rană
cucuveaua nu-mi prevestește, blazată, nimic
am cîștigat marele premiu
la lozul în plic
la ușa mea e coadă și mai mare
bugetarii îmi cer de mîncare
cățeii găuri de covrigi
mămăligarii – mămăligi

am cîștigat o inimă
dar n-am piept pe măsură
sufletul îi face respirație gură la gură
(asta pînă la mult visatul implant!)
indecis unde să își declare rezidența
(și între timp acceptă penitența
de-a fi, în lumea fizică, un răzleț de gigant):
în inima cîștigată atît de ușor
în creierul poemovor
sau mai degrabă în hulpavul stomac?…
am cîștigat o cafea cu caimac
dar trebuie să mă apuc și de fumat
și de sex, în tandem
de mîța blîndă
să nu mă mai tem
cum suma viciilor e o constantă
voi compensa zburînd cu-o parapantă
am cîștigat stima voastră și mîndria
cînd îmi strigați în cor: jos pălăria!
se face drojdie repede crescătoare
(cum ce e aia?! fermentație alcoolică în mediu zaharos!)
nu-i așa că la soare
vă puteți uita?!…
– pălăria mea, șezi frumos!
am cîștigat de cînd mă știu
un ochi mai plîns un șold mai durduliu
certată consecvent cu simetria
(pe toate le rezolvă pălăria!)
viața cu două luni mai devreme
ușa cam des deschisă la poeme
o cusătură pe rotulă
în fața evidenței o cagulă

acum îmi tivesc pălăria cu aur
o-mpodobesc cu os de brontozaur
pană de vulpe-i atașez, discret
să nu se vadă pana de poet
încerc din răsputeri s-o-nvăț sanscrită
ea-mi zice să fiu și mai zăpăcită
monștrii cu mîini de rouă să-i dezmierd

învață-mă, pălărie, să pierd!

cardigan cu clapă

purta un cardigan cu clapă numărul 100
parcă era, vă jur!, regele leu
și numerele sunt iraționale nu-i așa
atunci de ce nu și eu

i se spunea escroc sentimental
mă întrebam cum naiba poți extorca sentimente
își punea atunci cardiganul cu clapă
să nu mai posed argumente

viața m-a învățat un lucru trist
(dar mult mai trist de nu s-ar povesti)
printre toate trucurile prinse la școli înalte
escrocii nu pot să conjuge verbul simplu a fi

îndeobște nu știu cînd să pună doi de i
mai ales în cuvintele cheie
scriu ar fii fost din surplus de minciună
și din misoginism spun femee

picați cu ceară n-ar rosti iiiiiiubire
vocalele-nchise-i inhibă
preferă rotunjimi de o-felii u-ranii
să nu le găsești nicio hibă
mă rog acum să nu revină moda
uitat să rămînă cardiganul cu clapă
în loc – ițari albi, tricou cotton sau șuba
și geaca foaie de ceapă

o mercedes pentru fiecare

astăzi e ziua mea
de nemurire.
nu voi muri astăzi, prin urmare!
sunt așa mîndră de mine
am rezistat chiar crizei mondiale
crizei personale
cri cri cri ză
ca un greieraș rîd de oamenii furnici!
hei, pînă aici!
se enervează amicii care mi-au făcut tort.
ei, și?! să nu mai aud de torturi!
prea îndelung m-au ținut legată de pat
și-au testat pe pielea mea tatuată cu monștri sacri
noțiunea de predicat!
nu mai vreau nici predici, na!
astăzi e ziua mea!
un moft: mă intitulez mercedes
și pun pariu că nu știți: e un fascinant personaj de roman!
ce dacă e secundar?! secundă cu secundă se face veacul!
astăzi mai adaug un an
în viața mea albă și frumoasăăăăăă…
dacă vreau, mîine plec (de) acasă!
credeți-mă, acesta e leacul
să nu prinzi rădăcini nicăieri!
dă-te zglobiu de-a rostogolul
pînă te trezești în burta zilei de ieri.
pentru unii,
am piese originale interfață media
sistem de navigație pe bază de hărți…
unii mă privesc drept în față
alții mă analizează din părți.

corul amicilor:
„noi o vrem pe mer-ce-des
iar în u-ni-for-măăăăăăă
să nu aibă de a-les
între fond și for-măăăă
îîîna-poi în pă-tră-țel,
nu ieși în fa-țăăă
nu e mai cu moț ca noi,
bă-ga-ți-o la gheaaa-țăăăă!”

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

