La frontiera literaturii (II)

55 marin

ECHIPA CU CARE TRECI PRIN VIAŢĂ…

Se zice că fiecare om face parte dintr-o echipă cu care trece prin viaţă. Asta dincolo de familie şi de rude. E vorba de prieteni, de anturaj, de colegi de serviciu. Am practicat diverse meserii. Am cunoscut zeci şi zeci de oameni. Dintre foştii colegi de serviciu mi-au rămas prieteni de cursă lungă doar câţiva. În anturajul meu de zi cu zi au existat destui figuranţi, inşi pe care nu-i pot considera „de echipă”. Dacă trag o linie severă sub sentimentele mele dintotdeauna, observ că nu prea am avut prieteni, ci doar inşi interesaţi. Adevărata echipă cu care am trecut prin viaţă a fost literatura. E incredibil cât de mult sudează literatura sufletele oamenilor! Aceeaşi literatură care aduce şi invidie, ură, egoism etc. În cele peste 3 decenii de când am debutat în literatură, mi-am făcut zeci de prieteni. În timp, din diverse motive, unii dintre aceştia mi-au devenit duşmani. Din ăia foarte motivaţi, pe viaţă şi pe moarte! Pentru că m-am purtat sincer cu ei. E incredibil cât de greu unii suportă adevărul şi cât de uşor le convine să urască. În literatură, e de preferat să stai la distanţă de refulaţii care îmbătrânesc urât.

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la La frontiera literaturii (II)

  1. ion radus zice:

    Trecut bine de „nunta de argint” cu literatura, Marin Ifrim, incearca sa-si puna in ordine si celelalte laturi ale vietii si anume, cea legata de prieteni si dusmani. Pesimist cum il stiu de la o vreme, da cu paginile imaculate in negrul penitei, penita , ce (cum se vede) ia ramas cel mai credincios si mai sincer, prieten. Restul, e istorie. fir

Lasă un răspuns

