Luminiţa Amarie – poezii

photo 1

Căuşul palmei tale, crucea mea

Deschide-ţi palma, vreau să mă primeşti
Aşa cum sunt, cum umbra ta mă ştie
Să nu mai încetezi să mă priveşti,
Din mine fă-ţi altar, icoană vie.

Vezi, trupul meu ţi-l dau, e tot ce am
Primeşte-mă-n căuşul palmei tale ,
Ne vor privi doar sfinţi amari la geam
Şi ne vor pune smirnă în pocale.

Tu te vei îmbăta cu apa mea,
Să sorbi din mine roua cea sfinţită.
Vom asculta Chopin şi ne vom bea,
Doi îngeri ne vor fierbe vin pe plită.

Deschide-ţi sufletul, dă-mi adăpost
M-am săturat de fanatism şi ură,
Şi sfinţii mei trudiţi sunt luaţi la rost;
Azi poartă haine de nămol şi zgură.

Eu mi te dau aşa precum mă vezi
Ca martori am lumina şi seninul
Un înger pal şi blond, cu ochii verzi
Ne va uni, de vrei, pe veci destinul.

Şi o să merg să-ţi cumpăr nuci şi soc
Să te alint cu miere şi poeme
Deschide-ţi palma, fă-mi în tine loc
Din mine fă-ţi şi cruce şi blesteme.

De-ar fi să-mi fii

Ţi-aş scrie un poem
curat despre ţinutul
În care-am să te duc când ai să-mi fii.
Acolo unde cerul totuna
e cu lutul
Şi unde înfloresc nuferi târzii.

Ţi-aş scrie-apoi o odă
precum o închinare,
Să nu mai ştii de-s eu sau sfinţii
îţi vorbesc.
Şi te-aş striga pe nume
– cât te-aş striga de tare!
Să poţi să mă auzi
iar eu să te iubesc.

Şi-aş tace-apoi adânc
cu dor şi agonie,
Numai să te privesc şi-apoi
să pot muri.
Căci omul meu iubit,
doar gândul tău mai ştie
Că tu îmi mai rămâi
motivul de-a trăi.

Iar tu-mi vei da o floare, o
floare din rever
Şi vom pluti ca fulgul,
ne vom iubi şi-atât.
În sărăcia noastră ferită de
mizer
Vom fi curaţi ca neaua,
ca nuferii din lut.

Pedeapsa de-a iubi

Sacralizat e trupul tău pe ruguri
Din gând ţâşnesc rafale de tăceri
Nucleul morţii noastre naşte muguri
Iar scriu ca să-mi înalţ acelaşi ieri.

Răcneşte-n noi dorinţa de trăire
Ne irosim rostind acelaşi nu
Ne dizolvăm umbrind şi cimitire
Oglinzile s-au spart. Cine eşti tu?

În pieptul tău vibrează neputinţa
Schiţez un zâmbet c-un final fatal
Ce îngeresc ţi-am zămislit dorinţa!
Şi vreau să mi te beau dintr-un pocal.

La colţ şacalii vor să ne despartă
Eu nu te-aş împărţi cu nici un zeu
Încercuindu-te mi te fac hartă
Tu-nveţi să mă împarţi cu Dumnezeu.

Din cioburi ne hrănim cu amintirea
Ca un amnezic tu mi te închini
Ca o dementă sfârtec cu privirea
Coroana ta ce are-atâţia spini!

Iubirea noastră, astăzi cea damnată
Încarcerează îngeri în gunoi
Iubindu-te sunt eu cea inculpată
Într-un decor banal sfinţim un doi.

Imuni de ochii ce calomniază
Un legământ ce-n doi hirotonim
Privim cum Dumnezeu ironizează
O viaţă ce ne pare că trăim.

Sacralizat e chipul tău de înger
Pe umeri crucea ca o nouă zi.
Plângând topesc pe rana mea un fulger
Şi-mi ispăşesc pedeapsa de-a iubi.

Tăcerea singurătăţii în dragoste

Am scris dragostea şi singurătatea în mii de feluri
M-am pierdut ca o nălucă în singurătate
pentru a mă regăsi ca o femeie care iubeşte
si atât.

Singurătatea mi-a fost tot şi nimic.
Dragostea mi-a fost singurătate
Învălmăseală
împrăştiere
regăsire.

Singurătatea e drumul spre tine sau spre nimicirea ta.

Dragostea e ieşirea din singurătatea care te nimiceste
dar nicidecum
cea care te scoate din regăsirea cu tine însuti.

Dacă dragostea nu e regăsirea cu tine însuţi atunci nu e dragoste.
Dragostea şi singurătatea
sunt atât de asemănătoare
încât se atrag
atât de diferite
încât nu pot fi
nicidecum un întreg.

În noaptea din sufletul meu voi bate la uşa tăcerilor…
în noaptea din sufletul tăcerii voi bate la uşa singurătăţii…
în noaptea din sufletul singurătăţii mă rog ca dragostea
să-mi bată la uşă.

Căci lume mult inseamnă oameni puţini.

Singurătatea e tristă
mai ales atunci când vii seara acasă şi nimeni nu-ţi deschide uşa
sau stă cu tine la masă. ( Octavian Paler stia…)

Singurătatea e cel mai bun prieten când vrei să te regăseşti.
tăcerea spune tot ceea ce noi ca oameni
nu vom putea spune
niciodată.
Aşadar,
prieten drag,
singurătate,
lasă-mă acum cu tăcerea mea
ca apoi s-aud când dragostea îmi bate la uşa inimii.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

