UN REPER MORAL INCONFUNDABIL: DUMITRU DĂNĂILĂ!

DCF 1.0

Mulţi amici şi inamici îmi tot spun că, dacă nu făceam jurnalistică socio-politică, aş fi fost un mare scriitor. Ca să vezi, că, în fine, sula are ceva în comun cu prefectura. Să trecem la subiect. Am învăţat gazetărie de la toţi foştii redactori ai fostului ziar „Viaţa Buzăului”. Cu Nicolae Nicolae în frunte, Dumnezeu să-l ierte. Cu nenea Aurel Jipa, Cornel Dinu etc. Dintre toţi, cel mai aproape de suflet, cel mai răbdător cu noi a fost Dumitru Dănăilă. Modestia sa netrucată e ceva imposibil de înţeles de „marii” ziarişti actuali. Nu l-au înţeles nici cei din generaţia mea, cei şcoliţi la seral publicistic de acest om cu un instinct al echilibrului greu de explicat chiar şi înainte de 1989. Îmi amintesc cu câtă bunătate profesională, fără nicio urmă de stres, îmi răbda textele, îmi explica de ce pe ici pe colo ceva e în neregulă. În fine, azi nu e ziua de naştere a lui Dumitru Dănăilă. E o zi simplă dată de Dumnezeu tocmai pentru a te gândi la astfel de semeni. E un fel de „Zi a Recunoştienţei”. Fără Dumitru Dănăilă, aş fi fost un pic mai sărac la minte decât sunt acum, vorba lui Creangă, parafrazat…Astăzi Dumitru Dănăilă, „gazetarul” blând de odinioară, e un romancier de top. Cărţile sale sunt citite şi comentate inclusiv prin prisma uimirii celor care nu credeau vreodată că vor învăţa a muri de invidie lumească, simplă, firească. Acum câteva zile, în grabă, de la o vreme fiind grăbit de alţii, în  mod inexplicabil, am omis numele lui Dumitru Dănăilă de pe afişul unei lansări de carte. Aş fi putut arunca „măgăreaţa” pe altcineva. Nu are rost. Am uitat numele maestrului. În fond, aceste rânduri cam de aici au plecat: de la starea de scuze. Ca să nu-ţi pară rău că ai uitat de Dumitru Dănăilă ar însemna să fii o alcătuire cinică, să nu ţii cont că el e cel care te umanizează, te educă, nu invers!…

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

