EXTEMPORAL DE SUPRAVIEŢUIRE…

biteanu

În clipa în care am primit acest manuscris, după primele fraze citite, în ciuda unui onorabil palmares de cititor, am simţit că mă încurc în cuvinte, că textul din faţa mea e cu totul altfel decât cele din zona derizoriului automat. Un copil care îşi intitulează prima sa scriere „ Tragedia şi viaţa după”, te pune într-o inconfortabilă grilă a percepţiei. Acest titlu are un sens…semantic dincolo de compoziţia cărţii, aş zice că reprezintă un mesaj optimist în felul în care autoarea vrea să spună că există viaţă şi „după” moarte. Ştiu ce spun. Acum 22 de ani am trecut printr-o tragedie oarecum asemănătoare. Întâmplare care mi-a marcat viaţa şi în rău şi în bine, Dumnezeu ştie în ce măsură. Ca atare, o înţeleg cât pot de bine pe Dana-Georgiana Biţeanu. Probabil că Divinitatea compensează totul. Citiţi această carte rară, care, dincolo de faptul că e bine scrisă, are multe semne de terapeutică sufletească. Sinceritatea, naturaleţea şi spontaneitatea Danei sunt dezarmante. E vorba despre o povestire care nu e scrisă pentru a stoarce lacrimi, ci de un mesaj uman pe care mulţi dintre noi nu mai ştim să-l transmitem sau să-l înţelegem. Cartea se încheie cu o concluzie care pare a veni din partea unui înger: „Nu aş fi putut trece peste toate necazurile acestea dacă nu aţi fi fost voi toţi, alături de mine ajutându-mă şi încurajându-mă. Vă mulţumesc!”. Convingerea mea e că noi suntem cei care trebuie să-i mulţumim Danei, fie şi numai pentru faptul că ne-a dovedit, categoric, că…se poate să trăieşti şi „după” mari nenorociri. Avem de-a face cu o supravieţuitoare înzestrată cu o voinţă diafan educată. Dacă îşi va lua în serios disponibilitatea de a scrie, Dana-Georgiana Biţeanu are toate şansele să-şi rostuiască un viitor cu personalitate. Cartea Danei se află sub tipar la „Editgraph”  Buzău şi va fi lansată curând la sediul uneia din instituţiile de cultură buzoiene.

Marin Ifrim

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

